מדיה גרופ - פרק 1 | שיווק באינטרנט בישראל

הקדמה

השיווק באינטרנט שינה את חיי, ואת חייהם של מאות אנשים מסביבי, בעזרתו בניתי ביחד עם משפחתי עסק שמעסיק עשרות עובדים, ומעניק שירותים למאות בעלי עסקים..
 
ביחד אנו מקדמים חנויות וירטואליות, חברות ליסינג, בתי חולים, רופאים, עורכי דין, פסיכולוגים, וטרינרים, חברות טכנולוגיה והיי-טק, יועצים עסקיים, ובעצם כמעט כל סוג של ספק שירות שניתן לחשוב עליו בשוק הישראלי ובשווקים שונים בחו"ל.
 
מה שמחבר את כל העסקים שעובדים אתנו הוא הרצון שלהם לגדול, להתרחב ולפתוח מעגלי לקוחות נוספים דרך השיווק באינטרנט.
 
זה לא משנה אם אתם נחשפים כאן בפעם הראשונה לתכנים בתחום השיווק באינטרנט, או אם אתם שועלי קרבות ותיקים, אני מבטיח שתמצאו בספר תועלות שתוכלו ליישם לקידום העסק שלכם.
 
אם משהו בהקדמה נשמע קצת כמו תוכן שיווקי, אתם חייבים להבין שאלו הרגלי
הכתיבה שלי ;-)
 
הספר מלווה בביבלוגרפיה דיגיטלית, בכל פעם שתראו QR CODE כזה:
 

תוכלו לסרוק אותו ולראות בעצמכם על מה מבוססים הנתונים.
 
1  |  סודות השיווק באינטרנט נחשפים

 

שיווק באינטרנט בישראל

שיווק בישראל לעסקים קטנים ובינוניים SMB

באופן כללי השיווק באינטרנט לעסקי SMB בישראל מתחלק בין הענקיות גוגל ופייסבוק. ביחד בשנת 2015 חלקו גוגל ופייסבוק בישראל מחזור מוערך של 800 מיליון ש"ח (בעולם מעל ל 60 מיליארד דולר)  כאשר בישראל גוגל מובילה עם 600 מיליון מול פייסבוק עם מחזור מוערך של 200 מיליון. הגישות לתפעול ושימוש במדיות אמנם שונות, אבל ההחזר על ההשקעה בשתיהן יהיה חיובי בהתאם לתפעול נכון של הקמפיין וטיפול במשפך השיווק והמכירות.

                                                
ההבדלים המרכזיים בין הפרסום בגוגל לפרסום בפייסבוק

גולשים נמצאים בגוגל כאשר יש להם רצון לצרוך מידע, ובפייסבוק בזמנם הפנוי כשיש להם זמן לשיחות ועדכונים עם משפחה וחברים.
כשגולש מקליד מילת חיפוש בגוגל, הוא זה שיוזם את תחילת התהליך ומפעיל את הקסם של גוגל.

אסטרטגיית השיווק בגוגל, או בכל מנוע חיפוש נקרא PULL Strategy או בעברית אסטרטגיית משיכה. בהשוואה לאסטרטגיית הדחיפה PUSH Strategy שנהוגה בפייסבוק, במוצרי הדיפסלי של גוגל ובמודלים שונים של באנרים באתרי תוכן רבים.

שתי השיטות עובדות וניתנות ליישום על כל סוגי העסקים, אך ככלל אצבע, לעסקים המספקים שירותים ומוצרי צריכה בסיסיים אסטרטגיית המשיכה (מנוע חיפוש) תהיה עדיפה, לעומת עסקים המספקים מוצרי ושירותי מותרות, בהם אסטרטגיית הדחיפה לרוב תניב תוצאות טובות יותר.
הקדמה  |  2