מדיה גרופ - פרק 15 | הזנב הארוך
לאחר שלמדנו את אורך מילות המפתח ואת נפח החיפוש שלהן, הגיע הזמן ללמוד את היחס בין השניים.
 
רצינו לבדוק לכמה מילות מפתח היה נפח חיפוש דל, וכמה מילות מפתח בעלות 5 מילים לפחות היו פופולריות.
 
בשביל הבדיקה, חילקנו את כל מילות המפתח ל- 8 "דליים" לפי נפח החיפוש החודשי שלהם,
 
והתבוננו בשיעור מילות המפתח בשפות שונות שיש בכל אחד מאותם "דליים":

 
באופן ברור, יש מתאם חזק ביותר בין אורך מילת המפתח לבין נפח החיפוש שלה (אשר היה צפוי מראש). ואולם, במקביל, הנתונים מראים כי "אורך במילים" אינו מהווה בהכרח תנאי מוקדם ל"מילת מפתח בעלת זנב ארוך".
 
 

הזנב הארוך

בטוח שכבר שמעתם פעמים רבות, כי מילות מפתח קצרות בדרך כלל מקבלות מספר גבוה מאוד של חיפושים בחודש, בעוד שהארוכות הרבה פחות פופולריות.
מקובל להניח כי מרבית החיפושים בגוגל מכילים 2-3 מילים לפחות. אבל מהי ההתפלגות בפועל של כל  החיפושים לפי אורכם?
עשינו קצת בדיקות בעזרת SEM RUSH, ו HREF ומצאנו את הנתון הזה:
 
 
 
65% מהחיפושים בגוגל מכילים ביטויים הכוללים מעל ל 4 מילות מפתח !
 
זה ממצא מדהים בהתחשב שבשוק כולם מתחרים על מילים משוגעות עם תחרות מטורפת כמו "הובלות",  "ביטוח", "עו"ד" ועוד שמקבלות בפועל פחות מ 3% מסך החיפושים באינטרנט.

 
35  |  סודות השיווק באינטרנט נחשפים

 
הזנב הארוך | 36