מדיה גרופ - פרק 26.1
משפך שיווקי - פייסבוק
 
 
                           |                        3000 ש"ח                                  |
                             |             180000 חשיפות בפייסבוק              |
                               |                  600 הקלקות                            |
                                 |               90 פניות וטלפונים                     |
                                   |                5 תיקים                    |
                                    |            15,000 ש"ח רווח                 |
 
 
בהשוואה בין משפכי השיווק בדוגמה הנ"ל, ההשקעה בגוגל רווחית יותר מפייסבוק, באופן כללי במצב כזה בחודשים הבאים כדאי להגדיל את ההשקעה בקידום בגוגל. כל עוד שתי המדיות רווחיות, נכון יותר לפזר חלק מהתקציב בשתי המדיות על מנת לצמצם סיכונים.
 
המעברים בין מדרגות המשפך מלמעלה למטה נקראים "המרות", כאשר סדר ההמרות הנו:  עלויות  >  לחשיפות  >  להקלקות  >  לפניות  >  לסגירות  >  לרווח
 
את אותם משפכים צריך לפרק גם בתוך כל אחת מהמדיות על מנת לשפר באופן שוטף את הניהול הפנימי של כל אחד מהקמפיין:

גוגל רימרקטינג ורשת התוכן

 
                           |                        3000 ש"ח                                  |
                             |         16000 חשיפות גוגל רשת התוכן          |
                               |                  250 הקלקות                            |
                                 |               40 פניות וטלפונים                     |
                                   |                3 תיקים                    |
                                    |            10,000 ש"ח רווח                 |
 
בדוגמה זאת השקעה של 3000 ש"ח יצרה רווח של 10,000 ש"ח

 
67 |  סודות השיווק באינטרנט נחשפים

 
מדידת המרות והמשפך השיווקי | 68

 

בהשוואה לגוגל רשת החיפוש

 
                           |                        3000 ש"ח                                  |
                             |         8000 חשיפות גוגל רשת התוכן            |
                               |                  200 הקלקות                            |
                                 |               20 פניות וטלפונים                     |
                                   |                3 תיקים                    |
                                    |            14,000 ש"ח רווח                 |
 
 
אמנם בדוגמה הנ"ל שורת הרווח של רשת החיפוש גדולה יותר, אך מאחר והשינוי נבע מגודל התיקים, ולא מכמות הפניות או הסגירות, כדאי להשאיר את ההשקעה מחולקת בין רשת החיפוש לרשת התוכן, ולנסות לייצר מדדים יותר מדויקים על יותר נתונים לאורך זמן.
 
מעקב שוטף על כל אחד מערוצי השיווק, ופנימית בתוך כל אחד מהערוצים מאפשר שיפור מתמיד של הקמפיינים, ומגדיל באופן משמעותי את שורת הרווח.
 
מאחר והפרסום בגוגל ופייסבוק מבוססים על מודל של מכרז פר קליק, עסקים שבונים משפך שיווקי ומשפרים רווחיות באופן שוטף מחזיקים לאורך זמן וצומחים, לעומת עסקים שלא משתפרים ונכנסים למסלול דעיכה ויוצאים מהשוק.