מדיה גרופ - פרק 32 | קידום ממומן בגוגל, כמה זה עולה?
​ ​
 
קידום אורגני וממומן
בניית אתרים | ייצור לידים
 
Facebook

חייגו עכשיו: 1800-21-22-23

קידום ממומן בגוגל, כמה זה עולה ?

 


 
81 |  סודות השיווק באינטרנט נחשפים

 
קידום ממומן  | 82

 

קידום ממומן

עלות ניהול קמפיין של קידום ממומן ברוב החברות יקבע כנגזרת של התקציב.
חברות שעוסקות בקידום ממומן יגבו בד"כ עד 20% מגובה התקציב הכללי.
 
יש לבדוק מה בדיוק הכיסוי שהניהול מכסה, בחלק מהחברות תקבלו במסגרת עמלת הניהול את כלל השירותים הנדרשים לניהול הקמפיין כגון הקמת עמודי נחיתה, טלפוניה וירטואלית, קופירייטינג, עיצוב ועוד.
 
זהירות שדה מוקשים !
 
בשום מקרה אל תסכימו לעבוד במודל פיקס פר מילת חיפוש, ישנן מספר חברות בשוק שמציעות מחיר פיקס של 800 ש"ח למילת מפתח.  מודל כזה שם את החברה שעובדת אתכם בניגוד אינטרסים חמור מולכם.
 
אם תקבלו יותר הקלקות, העלויות של חברת הקידום תעלה מול גוגל, והיא תרוויח פחות מהקמפיין.   ולכן במקרה של מחיר פיקס, האינטרס של חברת הקידום הוא להביא לכם כמה שפחות הקלקות.  

מעקב אחר המרות

לטעמי הפקטור הכי חשוב והתורם העיקרי להצלחה של השיווק באינטרנט הוא לנתח ולפעול ע"פ המרות. 
 
כשגולש מחפש בגוגל מוצר או שירות ולוחץ על המודעה שלנו בממומן קיבלנו המרה ראשונה מגולש שצפה במודעה להקלקה.  לאחר כניסתו לאתר או עמוד הנחיתה, אותו גולש עשוי לבצע המרה נוספת דרך פנייה בטופס, חיוג טלפוני, רכישה באתר או כל פעולה אחרת שהגדרנו כהמרת גולש ללקוח \ לקוח פוטנציאלי.
 
המרה שלישית עשויה להיות מפנייה לעסקה.
 
ניתוח יומיומי של משפך ההמרות, ושימוש במידע לשיפור הקמפיין הוא המפתח המרכזי להצלחה של קמפיין.
 
 

ניתוח ושיפור המרות

בקמפיין ממומן בגוגל שמחובר לכלי ניתוח המרות, ניתן לצפות ולנתח עלות המרה של כל מילת מפתח משלב החיפוש עד לשלב הרכישה או יצירת הליד. 
חשוב שבשלבי הקמת הקמפיין נייצר לפחות 2 מודעות בכל קבוצת מודעות (A/B Testing), ונרחיב ככל שניתן את מאגר מילות המפתח. בד"כ הניתוח הראשוני יתחיל כבר בימים הראשונים לאחר עליית הקמפיין, ונתחיל לקבל סדרי גודל עלות של המרה (מגולש ללקוח פוטנציאלי). 
 
נניח שאנחנו מוכרים באתר מצלמות אבטחה לעסקים, ושמנו 2 מודעות בגוגל:
 
          מודעה A                                             מודעה B

 
לאחר שבוע ראינו שמכל מודעה הגיעו 50 גולשים למודעה A בעלות של 150 ש"ח וייצרה 5 מכירות לעסק ודרך מודעה B הגיעו אותם 50 גולשים באותה העלות אך היא לא ייצרה מכירות.

במקרה כזה, ברור שנסגור את מודעה B, ונייצר גרסא נוספת על בסיס אותו נוסח של מודעה A.
 
את אותה מדידה נעשה באופן שוטף גם על מילות המפתח.
נניח שהמילה "מצלמת אבטחה"  עלתה לנו בחודש 300 ש"ח והכניסה 5 מכירות לעומת
המילה "מצלמת אבטחה" שעלתה רק 200 ש"ח אך לא הכניסה אף מכירה.
נסגור את המילה "מצלמת אבטחה" ונעביר את התקציב באופן שוטף למילים ומודעות שעובדות טוב יותר.
 
בעזרת מעקב וניתוח של ההמרות נוכל להגיע תוך מספר חודשים לקמפיין אופטימלי ורווחי. בהמון מקרים בעבר קיבלנו לידנו לנהל קמפיינים שנוהלו בצורה חובבנית.  בעזרת כלי המעקב וניתוח ההמרות, הצלחנו לשפר את כל הקמפיינים בעשרות אחוזים, ובחלק אף במאות אחוזים.
 
אותה הוצאה - פי כמה הכנסה