מדיה גרופ - פרק 34 | בניית קהלים בפייסבוק
 




 
89 |  סודות השיווק באינטרנט נחשפים

 
בניית קהלים בפייסבוק  | 90

 

קהלים דומים

אחד הפיצ'רים החזקים של פייסבוק בתחום בניית הקהלים היא האפשרות לבנות קהל מדויק על ידי העלאת מאגרים של אימיילים וטלפונים, ולכוון לקהל באופן מדויק את הפרסומים והפוסטים הממומנים.
 
בנוסף, פייסבוק מאפשרת בניית קהלים חדשים על בסיס קהל קיים. לאחר העלאת קהל ספציפי (למשל לקוחות החברה) ניתן לבקש מפייסבוק לאתר קהלים דומים Lookalike Audience  שמתנהגים כמו הקהל שלך, קונים אותם מוצרים, מבלים באותן קליקות חברתיות, מדברים אחד עם השני וכיו"ב.
 
בצורה זאת ניתן על בסיס המאגר הקיים להגדיל את קהל הלקוחות הפוטנציאלי ולפנות לקהלים דומים שמתאימים יותר לצרוך את המוצר או השירות אותו אתה מציע.
 
בסיס הנתונים הנדרש לבניית קהלים דומים חייב להכיל לפחות 100 רשומות מזוהות, וניתן לשלב את החיתוך של הקהלים הדומים ביחד עם הקהלים המובנים של פייסבוק.
 
לדוגמה, עם בסיס נתונים שמכיל 5000 רשומות של אימיילים וטלפונים, ניתן לבקש מפייסבוק למצוא קהל דומה שיכלול 15,000 לקוחות פוטנציאלים שמתנהגים כמו ה 5000 רשומות, ואז לבקש מפייסבוק לחתוך מתוך הקהל החדש רק את אלו שחיים באזור המרכז.
 
שילוב של קהלים דומים על ידי שימוש במאגרי מידע מגדילים באופן משמעותי את יעילות הקמפיינים בפייסבוק.

בניית קהלים בפייסבוק

קהלים הם קבוצות של אנשים שאליהם ניתן לכוון מודעות ופוסטים ממומנים בפייסבוק.
באופן כללי, בכל העלאה של קמפיין בפייסבוק, חלק מהמסלול עובר דרך בניית קהל שמתאים לסוג המוצר או השירות אותו אנו מציעים.
 
מאחר והאפקטיביות של הקמפיין הינה נגזרת ישירה של הקהל אליו אנו מפרסמים, שלב בחירת הקהלים הינו שלב קריטי להצלחתו של קמפיין בפייסבוק.  פנייה לקהל שאינו מתאים, יגרום לבזבוז תקציב ולירידה באפקטיביות.
 
פייסבוק מאפשרת מספר מסלולים לבחירת קהלים, המרכזיים ביניהם בניית קהלים מובנים מתוך המערכות מידע של פייסבוק, בניית קהלים על בסיס מאגרי מידע חיצוניים ופנייה לקהלים חוזרים (רימרקטינג).

קהלים מובנים

פייסבוק מאפשרת מספר מסלולים לפנייה לקהלים ספציפיים.  דרך הממשק של פייסבוק ניתן להשתמש באפשרויות המובנות שפייסבוק מציעה שכוללות חיתוך קהלים לפי גילאים, אזורים גאוגרפיים, סטאטוס חברתי, תחומי עניין ועוד.
 
השימוש בקהלים מובנים במערכות פייסבוק צריך להיות יצירתי, ולקחת בחשבון את הקהל הכי מתאים, תוך התחשבות בגודל הקהל הפוטנציאלי.
בחירת קהל מדויק מדי, תקטין את הקהל הפוטנציאלי ותגמור את אפקטיביות הקמפיין תוך זמן קצר.
בחירת קהל גדול מדי, תייצר אפקטיביות נמוכה, ותייקר את עלות ההמרה.
יש לבחור את גודל הקהל בהתאמה לגודל התקציב הפרסומי, ועל ידי ניסוי ותהייה למצוא את האיזון בין גודל הקהל לאיכותו.  אם הקמפיין נותן המרות, ומפסיק תוך זמן קצר, כנראה שהקהל שנבחר קטן מדי, ורצוי לפנות לקהלים נוספים או להרחיב את הקהל הקיים.

לעומת מצב שבו הקמפיין מייצר המרות יקרות ומסיים תקציבים יומיים במהירות, כנראה שהקהל שנבחר רחב מדי. במקרה כזה צמצום הקהל ישפר את עלות ההמרה ויאט את קצב ההוצאה.