מדיה גרופ - פרק 6 | עיצוב מותג למטרות קידום בגוגל

 

מחפשי עבודה או מעסיקים שמגיעים לאתר דרושים רוצים להגיע לאתר מלא בעובדים או בעבודות, כשאתר כמו alljobs מציג בעמוד הבית את שורת החיפוש במרכז, ומספרים מפוצצים כמו 388 איש מצאו אתמול עבודה, ויש כרגע באתר 38,554 משרות הוא ברוב הסיכויים ייתפס על ידי הגולשים גדול יותר ממתחרים כגון דרושים וג'וב מאסטר שגם לא שמו לב לכלול בצורה בולטת בעיצוב שלהם את נתוני השוק.

עיצוב דינאמי

מטרותיהם המרכזיות של אתרי אקטואליה וחדשות כגון mako, ynet, וואלה הן לגרום לגולש להמשיך ולצרוך כמה שיותר תוכן, ולבלות כמה שיותר זמן באתר.

מרבית אתרי החדשות נבנים כיום בארכיטקטורה של מדורים וערוצים, שמאפשרים לגולשים שנכנסים לאחת מהכתבות, להמשיך לקרוא על נושאים דומים.

אתרי חדשות ואקטואליה מתקדמים בעולם, בעיקר בארה"ב הפכו להיות דינמיים. על ידי למידה של התנהגות ותחומי העניין של הגולשים דרך היסטוריית הגלישה של המשתמש, הם בונים את עצמם בהתאמה לכל גולש.  לדוגמא,  Yahoo בארה"ב יציג לגולש שמתעניין בספורט, חדשות מעולם הספורט באזור העליון של עמוד הבית.  ובאותו הזמן, לגולש בפרופיל עניין אחר יוצגו כתבות אקטואליה באותו האזור באתר.

יו-טיוב, יציג לך את התכנים המעניינים ביותר לפי הצפיות הקודמות שלך.

אליאקספרס ואמאזון,  יראו לך בעמוד הבית מוצרים שהתעניינת בהם בזמן האחרון.  

עיצוב אתרי תדמית

מאחר שאחוז גבוה מכם הינו בעלים גאה של אתר תדמית, אנסה להרחיב בעניין.

רוב אתרי התדמית נועדו להציג לעולם את החברה,  את שירותיה הטובים, יתרונותיה בשוק, והתועלות המרכזיות ללקוח.  במטרה לייצר לבעלי האתר כמה שיותר פניות מלקוחות רלוונטים.


 

עיצוב מותג למטרות קידום בגוגל

עיצוב אתר

עיצוב אתר לקידום מטרות

אחד מהשיקולים המרכזיים שיש לקחת בחשבון במבנה של אתר מסחרי, הוא המטרות השיווקיות שלו. אתרים מסחריים מתחלקים למספר קבוצות שלכל אחת מהן יש מטרות שונות, שמצריכות חשיבה עיצובית מתאימה.

עיצוב שוק הומה

אתרי לוחות:  יד-2, לוח הומלס, win-win.
מטרתם השיווקית של אתרי לוחות היא לייצר תנועת מוכרים\קונים.  אתר לוח, שיראה לקונים והמוכרים באתר שיש אלפים של אנשים שכמותם רוצים לקנות ולמכור מוצרים, ושהשוק מלא באנשים. רוצה לשדר לגולשים "בואו וקחו גם אתם חלק בשוק הענק שלנו"

מבחינה עיצובית, יד-2 עשו תקפו את הנושא עם הצגה של נתונים סטטיסטים מפוצצים כמעט בכל עמוד באתר כגון, 498,253 מודעות פעילות, מודעה מספר 78785451, ראו את המודעה שלך 988 איש ועוד..  העיצוב שכולל בתוכו נתוני שוק, מציב בפני הגולש מצג של שוק עמוס סחורה והומה אדם, "בשוק כזה אני רוצה לקנות ולמכור".

לעומתם, בלוח הומלס, אתר יותר ותיק מיד-2, משום מה שכחו לכלול בעיצוב נתוני שוק.
גולש ממוצע שנכנס לאתר הומלס, בד"כ ירגיש קצת לבד בשוק, וישקול אם בכלל הוא רוצה להשקיע זמן בכתיבת מודעה במקום שלכאורה אין בו אף אחד.

גם באתרי דרושים המצב דומה: alljobs, דרושים, גוב מאסטר


 
13  |  סודות השיווק באינטרנט נחשפים

 
עיצוב מותג למטרות קידום בגוגל |  14