מדיה גרופ - פרק 6.1
​ ​
 
קידום אורגני וממומן
בניית אתרים | ייצור לידים
 
Facebook

חייגו עכשיו: 1800-21-22-23

 

בשביל לעמוד במטרות, יש לקחת כבר בשלבי עיצוב האתר את האזורים בהם מייצרים אמון ללקוח, אזור להצגת מגוון השירותים, אזור למסרים שיווקים, ואזורים ליצירת פניות.

ככל שניתן לגולשים יותר אפשרויות לפנות אלינו מכל אזור באתר:  טפסים חכמים, טלפונים, נציגה וירטואלית, צאט ועוד.. כך יגדל גם אחוז ההמרה מגולשים לפניות.

ההמלצה מבחינת אפשרויות ההתקשרות של הגולש היא לפחות ל 3 דרכי התקשרות מכל עמוד באתר, ורצוי שלפחות 2 מהן יהיו מעל הגלגלת. למשל, מספר טלפון בראש
העמוד, טופס במרכז שמאלי, ונציגה וירטואלית או צאט שמלווה את כל העמודים באתר.


בחירת צבעים לאתר תדמית \ מותג

ישנם עשרות ספרים, ומאות מאמרים באינטרנט לגבי קישור של צבעים לרגשות.
ברובם יש קונצנזוס ברור לגבי רגשות שמעוררים אצלנו צבעים שונים:

אדום: צעיר, מרגש, אמיץ - קוקה קולה, לגו, CNN.
צהוב: בהירות, אופטימיות - מקדונלד, UPS
כתום: חברותי, עליז, שונה - פאנטה, הארלי דווידסון
כחול: אמון, כוח - HP, פייסבוק, Oral-B
ירוק: שקט, בריא - לנד רובר, אנימל פלאנט
שחור\לבן: איזון ורוגע - אפל, הונדה

כשניגשים לבחירת הצבעים של האתר, כדאי לקחת בחשבון את הפן הרגשי ולהתאים אותו לערכי המותג.  אתר של עו"ד לירושות וצוואות, רצוי שישדר אמון, לעומתו אתר של טיולי אקסטרים ירצה לשדר צעיר ואמיץ.

אפילו שאתם לא קוקה-קולה או נייק, עדיין כדאי שתעזרו לעורר בגולש בזמן הצפייה באתר שלכם רגשות שמתאימים לאירוע.
15  |  סודות השיווק באינטרנט נחשפים

 
עיצוב מותג למטרות קידום בגוגל | 16

 

 



עיצוב האתר צריך לשדר את רוח המותג וערכיו, ולמצות ככל שניתן את מטרותיו של בעל האתר.  

לדוגמה: באתר של רופא שיניים, בדרך כלל בחירת הצבעים תהיה באזור הלבן עם אזורי כחול בהיר או ירוק בהיר, כאלה שמשדרים מרפאה.  מבחינת הארכיטקטורה האתר יכלול אזורים של צוות המרפאה, מכתבי ממליצים, אזכורים בתקשורת, תעודות הרופאים, סוגי הטיפולים בשביל לייצר אמון.  
גישה לתת מודע דרך העיצוב
בחלק מהמקרים ניתן לשלב בעיצוב אלמנטים שמפעילים את התת מודע של
הגולש על מנת להניע מטרות ספציפיות.  מילוי טפסים

לדוגמה טקסט שכתוב
בצורה של חץ שמכוון את                 להציב טופס
הגולש לאזור מסוים באתר                ליצירת קשר
ייצר ברוב המקרים הנעה                  או טלפון
לפעולה לאותו האזור


רקע גראפי של אתר, בקונטרסט עדין שמשלב בתוכו מילים לקידום מטרה יכול לעורר תאבון, ייצר קנייה, אמון או כל מטרה אחרת שתרצו לקדם.

המבורגר     צ'יפס    קוקה-קולה    קרח    קר    לימון    קטשופ    מילקשייק
קוקה-קולה    קרח    קר    לימון    קטשופ    מילקשייק    המבורגר     צ'יפס
לימון     קטשופ      מילקשייק    המבורגר     צ'יפס   קרח    קר    לימון

עיצוב להנעה לפעולה
אתר שכולו יבוסס על צבעי שחור לבן, ובמרכזו יוכנס כפתור בצבע כחול,
יזמין את הגולש להתחיל איזשהו תהליך של רכישה, יצירת קשר, או מילוי משוב.

טופס שיעוצב על רקע בצבע שנמצא בקונטרסט חזק לשאר התכנים באתר,
ידגיש לגולשים שכאן צריך למלא פרטים.

כל אחת מהדוגמאות, מחזקת את החלטתם של יותר גולשים לייצר פעולה שמקדמת אותנו למטרה.