מדיה גרופ - פרק 19 | שימוש בכלי המעקב של גוגל
Facebook

חייגו עכשיו: 1800-21-22-23

 
קידום אורגני וממומן | בניית אתרים | ייצור לידים

גוגל אנלטיקס - Google Analytics


גוגל אנליטיקס נותן לבעל האתר אפשרות לבחון את הנתונים הסטטיסטיים של האתר מהמון זוויות שונות.

נתוני הגולשים העיקריים שרואים ב Dashboard של גוגל אנליטיקס כוללים בין השאר:

●    משתמשים:  כמות מבקרים באתר בתקופה המבוקשת
●    משתמשים ייחודיים:  כמות מבקרים ייחודיים באתר בתקופה המבוקשת
●    משתמשים חדשים: מבקרים חדשים באתר
●    זמן שהייה באתר:  זמן ממוצע שגולש מבלה באתר
●    עמודים נצפים באתר: כמות עמודים שגולש ממוצע עובר באתר
●    אחוזי נטישה: אחוז הגולשים שנוטשים לאחר צפייה בעמוד אחד בלבד
●    אזורים מהם מגיעים גולשים: פילוח גאוגראפי של הגולשים שביקרו באתר
●    שפות:  השפות בהם מוגדר המחשב\נייד\טאבלט בו הגולשים ביקרו באתר
●    מקורות הגעת גולשים:  מאיפה הגיעו הגולשים לאתר גוגל אורגני \ גוגל ממומן \ פייסבוק\  אחר.
●    מערכות הפעלה: מערכת ההפעלה דרכה הגיע הגולש לאתר
●    מכשיר:  סוג המכשיר דרכו הגיע הגולש לאתר

ועוד מאות פרמטרים שונים שיכולים לעזור לבעל האתר לעשות החלטות לגבי שינויים נדרשים, ו\או למדוד את תגובות הגולשים לאחר כל שינוי באתר.

באופן כללי אין חוקים ל טוב\לא טוב - ברור שאתר שיש בו מעט מאד גולשים אינו במצב טוב, אבל אתר עם אחוזי נטישה גבוהים 70%+ לא תמיד ייחשב לאתר לא טוב, מאחר ולפעמים ניתן להשיג את היעד בעמוד בודד שמייצר 100% נטישה.

בנוסף למאות הפרמטרים הקבועים שמסופקים באופן אוטומאטי ע"י גוגל אנליטיקס, ניתן לבנות פרמטרים חדשים שמתאימים באופן ספציפי לכל אתר.

שימוש בכלי המעקב של גוגל

לפני עשור בגוגל הבינו שעל מנת שבעלי האתרים יוכלו לשפר את חווית המשתמש, בעלי האתרים צריכים כלים ומדדים ברורים לאיכות האתר, מדדים לציון חווית הגולשים באתר כמויות הגולשים שמגיעים לאתר. בנוסף גוגל הבינה שהמדדים האלו צריכים להיות אחידים תחת סטנדרט זהה בין אתרים על מנת שמנהלי אתרים באשר הם יוכלו להבין במהירות את המדדים של כל אתר גם אם הם נכנסו לנתונים לפני מספר שעות.

מאחר והיו המון חברות שעסקו בנושא ונתנו מדדים שונים, גוגל החליטה לרכוש את אחת מהחברות החזקות בתחום שנקראה אז "URCHIN" והפכה לאחר מכן ל Google Analytics.  מיד לאחר הרכישה, גוגל הפסיקה לגבות תשלום מבעלי אתרים על השירות והפכה אותו לשירות 100% חינמי לבעלי אתרים.

כמובן שמאחר והמוצר של URCHIN כבר אז היה בין המובילים בשוק, ולאחר הרכישה ב- 2005 והוצע בחינם לבעלי אתרים, גוגל תוך מספר שנים כמעט גמרה את שוק הכלים לאיסוף נתונים סטטיסטיים לבעלי אתרים, והשתלטה על נכבד מהשוק.

לאחר המהלך גוגל הרוויחה גישה לנתונים מאחורי הקלעים של חלק ענק מאתרי האינטרנט בעולם, ובנתה אלגוריתם חיפוש שכלל גם את הנתונים החדשים.  הנתונים החדשים אפשרו לגוגל למדד ולהעריך חווית גולשים על פי זמני שהייה באתרים, עמודים בהם גולשים עוזבים, אחוזי נטישה של כל עמוד, מעברים בין עמודים ועוד.

בנוסף גוגל פיתחה כלי לשיקוף נתוני גוגל לבעלי אתרים שנקרא בעבר Webmaster Tools וכיום נקרא גוגל קונסול Google Console.  בעזרת הגוגל קונסול ניתן להבין מה גוגל חושב על האתר, ולתקשר בחזרה עם האלגוריתם והמעריכים הידניים של גוגל.
 
45  |  סודות השיווק באינטרנט נחשפים

 
שימוש בכלי המעקב של גוגל | 46