מדיה גרופ - פרק 21 | קידום ממומן בגוגל
Facebook

חייגו עכשיו: 1800-21-22-23

 
קידום אורגני וממומן | בניית אתרים | ייצור לידים

פרסום ברשת החיפוש

מודעות אדוורדס ניתנות להצגה במנוע החיפוש של גוגל, שותפי גוגל ורשת המדיה. בתחילת יצירת מסע פרסום ניתן להגדיר היכן יוצגו המודעות. מצב הדיפאולט של המערכת הוא הצגת המודעות בכלל הרשתות. יש להיזהר מבחירה כזאת שכן בכל אחת מהרשתות יש לפרסם מודעות שונות, ולנטר את כל אחת מהן בנפרד.

בחירה של כלל הרשתות ללא הפרדה והצבה של מודעות זהות בכולן הנו מתכון בטוח לכישלון הקמפיין.

גוף המודעה

מודעות אדוורדס מתחלקות ל-4 חלקים: כותרת, גוף המודעה, כתובת אתר לתצוגה וכתובת דף נחיתה אמיתי. בדרך כלל ניתן להכניס עד 25 תווים בכותרת, עד 70 תווים בטקסט המודעה ועד 35 תווים בכתובת אתר לתצוגה. מגבלת התווים יכולה להשתנות על פי שפת המודעה.

מילות מפתח

מילות מפתח אלו מילים שמפעילות את תצוגת מודעות אדוורדס והן מוגדרות על ידי בעל החשבון. מילת המפתח שתוגדר תגרום להצגת המודעה בזמן שמשתמש במנוע החיפוש של גוגל יקליד אותה.
בחירת מילות מפתח היא אלמנט קריטי בהצלחת המודעות ולפיכך הוא אחד הנושאים היותר מדוברים בבלוגים ובמאמרים העוסקים בקידום אתרים. לרוב, בחירת מילות המפתח הרלוונטיות תבוצע לאחר תהליך של מחקר מילות מפתח.

קידום ממומן בגוגל

גוגל אדוורדס הוא מוצר הפרסום העיקרי של גוגל והמקור העיקרי של ההכנסות שלה. אדוורדס הכניס לגוגל כ- 75 מיליארד דולר בשנת 2016, וצפוי לעבור את ה 80 מיליארד בשנת 2017.

אדוורדס מציעה שני סוגי תשלום: תשלום לפי קליק  PPC או תשלום לכל אלף הופעות CPM ואינה דורשת תשלום מינימום. מודעות אדוורדס הופיעו בעבר בראש הדף או בצידו (שמאל או ימין, בהתאם לשפה) וכיום מופיעות רק בראש או בתחתית הדף במחשבים, טאבלטים ובטלפונים ניידים.

הוגה הרעיון של גוגל אדוורדס היה ביל גרוס שלקח את רעיון הצבת המודעות לצד תוצאות חיפוש מדפי זהב.

גוגל ניסו לקנות את הרעיון מביל גרוס אך העסקה לא יצאה אל הפועל, לבסוף יצרה גוגל נוסחה דומה משלה למודעות והשיקה את אדוורדס בשנת 2000.

כיום ניתן לפרסם דרך גוגל אדוורדס במגוון עצום של אתרים לעבר לחיפוש בגוגל.  הפרסום דרך האדוורדס מאפשר לבעלי אתרים לפרסם את עצמם במודלים שונים ברשת התוכן של גוגל שמקיפה כיום מיליארדי עמודי תוכן ברחבי העולם.

באופן כללי ניתן לחלק את גוגל אדוורדס ל 3 חלקים מרכזיים:

●    פרסום ברשת החיפוש - גוגל ומנועי חיפוש נוספים (בישראל וואלה)
●    פרסום ברשת התוכן - אתרים שותפים ברשת הפרסום של גוגל
●    פרסום באפליקציות -  הצבת פרסומות באפליקציות מובייל

בארה"ב גוגל אדוורדס פתוחה לעוד המון אפשרויות פרסום הכוללות בין השאר פרסום ברדיו, פרסום בארנק של גוגל, פרסום בגוגל מפות ועוד.
 
51  |  סודות השיווק באינטרנט נחשפים

 
קידום ממומן בגוגל | 52